SKOT R-2AM

Wóz dowodzenia artylerii

Kołowy, czteroosiowy transporter opancerzony opracowany w Czechosłowacji pod koniec lat 50. XX w. Do jego budowy wykorzystano podzespoły samochodu ciężarowego Tatra T-138 oraz prototypowego terenowego samochodu ciężarowego S-360 będącego następcą znanej ciężarówki Praga V3S. W 1961 zbudowano kilka prototypów oznaczonych jako Praga S-260. W tym okresie transporterem zainteresowała się Polska, czego rezultatem było porozumienie o jego wspólnej produkcji.

Wprowadzony w 1963 roku na uzbrojenie Wojska Polskiego (jako SKOT) i armii czechosłowackiej (jako OT-64), pod tym drugim oznaczeniem znany na świecie, ponadto eksportowany do kilku krajów, głównie arabskich.

DANE PODSTAWOWE

Państwo Polska, Czechosłowacja
Producent Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie
Typ pojazdu transporter opancerzony
Trakcja kołowa 8 x 8
Załoga 2 + 10
Lata produkcji 1963 - 1971
Egzemplarze ok. 4 500 sztuk

DANE TECHNICZNE

Silnik 8-cylindrowy, wysokoprężny, czterosuwowy, widlasty
Transmisja mechaniczna z półautomatyczną, preselekcyjną skrzynią biegów
Poj. zb. paliwa 350 l
Pancerz spawany z płyt walcowanych
Dług./szer./wys. 7,44 m / 2,55 m / 2,83 m
Prześwit 0,4 m
Masa 12,9 ton
Prędkość 95 km/h (na szosie), 8-9 km/h (na wodzie)
Zasięg 650 - 740 km

UZBROJENIE

1 wielkokalibrowy karabin maszynowy KPWT kal. 14,5 mm sprzężony z 7,62 mm karabinem maszynowym PKT



Wirtualny spacer

  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM
  • SKOT R-2AM