Podstawowy model 120 produkowany był od kwietnia 1978 do lipca 1983. Najdłużej produkowanymi, już od sierpnia 1976 r., odmianami Škody 120 był modele w wersjach wyposażenia L (do 1990 roku) oraz luksusowe LS i GLS (do 1987 roku). W październiku 1982 roku pojawiła się wersja ekonomiczna LE. Modele w odmianie LX posiadały te same silniki co 120 LS, ale miały 5-biegową skrzynię biegów i tylne zawieszenie z modelu Škoda 130.
W roku 1983 modele 120 przeszły modernizację. Gruntownie zmieniono przednia i tylna część pojazdów, zastosowano nowe reflektory przednie oraz tylne lampy zespolone. Łącznie wyprodukowano 1 070 693 egzemplarzy Škody 120 w różnych wersjach wyposażenia.
Na przełomie lat 70. i 80. XX wieku przystosowanymi do udziału w rajdach Škodami 120 z powodzeniem startowało w europejskich rajdach wielu czeskich kierowców. Wśród nich był między innymi Jiřího Sejka na zmodernizowanej Škodzie 120 L nazwanej − Dakos.
Państwo | Czechosłowacja |
Producent | AZNP (Škoda) |
Typ nadwozia | 4-drzwiowy sedan |
Lata produkcji | 1976 - 1990 |
Egzemplarze | 1 070 693 sztuk |
Silnik | R4 4-suwowy, benzynowy, 1174 cm3, 52-58 KM |
Skrzynia biegów | 4- i 5-biegowa manualna |
Rodzaj napędu | tylny |
Poj. zb. paliwa | 37 l |
Dług./szer./wys. | 4,2 m / 1,61 m / 1,4 m |
Masa własna | 855 - 1290 kg |