Polonez Caro MR'93

1996 r

Pod koniec lat 80. rozpoczęto prace nad nową wersją Poloneza. Kierownikiem projektu był Jan Politowski, ostateczną wersję nadwozia zaprojektowali Antoni Kasznicki i Zbigniew Kowalczyk. 31 lipca 1991 roku rozpoczęto produkcję seryjną modelu Caro. Od tego też roku gwałtownie zaczął wzrastać poziom produkcji Poloneza.

W 1992 roku rozszerzono ofertę o silniki 1.5/1.6 z układem jednopunktowego wtrysku paliwa i katalizatorem (wersje oznaczone jako GLI. Silniki przystosowane zostały do pracy na benzynie bezołowiowej. W tym samym wprowadzono zmodernizowany wał kierownicy. W 1993 roku miało miejsce kilka modernizacji samochodu: w pierwszej połowie roku poszerzono rozstaw kół z przodu i z tyłu o 59 mm, co poprawiło stateczność auta. Na jesieni miała miejsca kolejna seria zmian: z maski silnika zniknął plastikowy chwyt powietrza, którego rolę przejął nowy plastikowy pas podszybia w miejsce metalowego, zmodernizowano instalację elektryczną, ulepszono mechanizm wycieraczek, zastosowano nowy zestaw wskaźników. Poprawiono także ogrzewanie i wentylację wnętrza poprzez montaż czterech nawiewów w kabinie pasażerskiej.

W połowie lat 90. Polonez Caro był najchętniej kupowanym nowym samochodem w Polsce.

DANE PODSTAWOWE

Państwo Polska
Producent FSO - Fabryka Samochodów Osobowych
Typ nadwozia 5–drzwiowy hatchback
Lata produkcji 1991 - 1997

DANE TECHNICZNE

Silnik R4 OHV 1,6 l
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna
Rodzaj napędu tylny
Poj. zb. paliwa 45 l
Dług./szer./wys. 4,32 m / 1,65 m / 1,42 m
Masa własna 1115 kg